Bel og‘rig‘ining paydo bo‘lishi va undan xalos bo‘lishning usuli

Og‘riq, tortishish… Bel og‘rig‘i insonni har qanday vaqtda bezovta qilishi mumkin. Ko‘p hollarda bel og‘rig‘i umurtqa pog‘onasidagi kasalliklar sabab emas, noto‘g‘ri turmush tarzi orqali yuzaga keladi. Mutaxassislar undan xalos bo‘lishning bir nechta usullari haqida ma’lumot bergan.

Bel og'rig'ining paydo bo'lishi va xalos bo'lish usuli

Haddan ortiq hissiyotga berilish

Stress nafaqat ruhiy, balki jismoniy holatga ham o‘z ta’sirini ko‘rsatadi. Tajribalar stress paytida qilingan harakatlar tanada og‘riqning ham yuzaga kelishiga sabab bo‘lishini ko‘rsatgan.

Bunday holat yuzaga kelmasligi uchun ruhiy sog‘lig‘ingizga g‘amxo‘rlik qiling va stressdan o‘z vaqtida qanday qutulishni o‘rganing. Tasdiqlangan usullardan biri yoga bilan shug‘ullanish hisoblanadi.

Og‘ir sumkalar belda og‘riq yuzaga keltiradi

Og'ir sumkalar belni og'ritadi

Hech kimga sir emaski, gadjetlar, hamyon, suv idishi, tushlik uchun idish, kosmetika va boshqa ko‘p narsalar solingan katta sumkani ko‘tarib yurish belda og‘riq yuzaga kelishiga sabab bo‘ladi.

Ayniqsa, yuk notekis taqsimlangan bo‘lsa, masalan, bir yelkangizga sumkani osib yursangiz og‘riq paydo bo‘lishi ehtimolini oshiradi.

Imkon qadar doim istemol qilish kerak bo’lgan 9 sabzavot

Nofaol turmush tarzi

Uzoq vaqt davomida bir joyda o‘tirish, masalan, ofisda kun davomida bir joyda ishlash bo‘yin va yelka bo‘g‘imlariga zarar yetkazadi. Bundan tashqari biror joyga piyoda borsangiz ham keyinroq bo‘g‘imlarda og‘riq yuzaga kelishi mumkin.

Agar tanangizda og‘riq yuzaga kelishini oldini olmoqchi bo‘lsangiz, birinchi navbatda kompyuteringiz ekranini ko‘z masofasiga moslab uzoqlashtiring yoki yaqinlashtiring. Iloji bo‘lsa, tik turgan holda ko‘proq vaqt sarflashga harakat qiling.

Sport bilan shug‘ullanish

Sportni bel og'rig'iga tasiri

Intensiv va muntazam sport mashg‘ulotlari bilan shug‘ullanish sog‘lig‘ingizga foyda, biroq siz sport bilan shug‘ullanganingizdan keyin bel og‘rig‘ini his etayotgan bo‘lsangiz mashg‘ulotlar bilan shug‘ullanishni biroz kamaytirishingiz kerak.

Bel og‘rig‘i yuzaga kelmasligi uchun jismoniy mashq qilish uchun foydalaniladigan jihozlarining shakli va og‘irligiga e’tibor bering, ayniqsa boshingizga og‘irligi tushadigan jihozlardan ehtiyot bo‘lib foydalaning.

Agar hamma narsani to‘g‘ri bajarayotganingizga ishonchingiz komil bo‘lmasa, fitnes o‘qituvchisidan yordam so‘rang.

Ko‘richakni o‘tkazib yubormaslik va kasallikning alomatlari

Chekishni tashlashga harakat qiling

Chekishning zararlari haqida cheksiz gapirish mumkin. Bu yomon odatni tark etish uchun yana bir isbot: tarkibida nikotin bo‘lgan mahsulotlarni iste’mol qilish umurtqa pog‘onasini ushlab turadigan mushaklarning asta-sekin degeneratsiyasiga va doimiy bel og‘rig‘ining paydo bo‘lishiga olib keladi.

Chekishni tashlashga harakat qiling. Ruhiy salomatligingizga e’tibor bering va mutaxassis bilan maslahatlashing. Gipnolog bilan bog‘laning salomatlik bilan bog‘liq barcha maslahatlarga amal qiling.

Bu holatning oldini olish uchun haftada kamida bir marta sumkangizning ichidagi narsalarni tartibga keltiring va ortiqcha narsalarni bir chetga olib qo‘ying. Agar siz og‘ir narsalar solingan sumkani olib yurishingiz kerak bo‘lsa, qo‘shimcha kamarlari bo‘lgan ergonomik sumkadan foydalaning.

Kislotali reflyuks

Kislotali reflyuks

Oshqozonning kislotali reflyuksiyasi juda ko‘p noqulayliklarni keltirib chiqaradi, shu jumladan yuqori orqa tarafdagi o‘tkir og‘riqlar, so‘ngra yurak urishida o‘zgishlarni keltirib chiqaradi.

Bu holatda oshqozon buzilishi, kasallikdagi boshqa belgilar kuzatilsa, uni muvaffaqiyatli davolash mumkin. Tashxisni tasdiqlash uchun siz gastroenterologga murojaat qilishingiz kerak bo‘ladi.

Jigarda muammo borligini anglatuvchi 12 belgi

Bel og‘rig‘ining patologik sabablaridan biri

Bel og‘rig‘ining patologik sabablaridan biri osteoporoz hisoblanadi. Bu kasallik ko‘pincha tananing yuqori orqa qismida og‘riq va bo‘g‘imlarda zaiflik hissini yuzaga keltiradi.

Ayollarda osteoporoz ko‘pincha gormon bilan bog‘liq o‘zgarishlar bo‘lgan paytda rivojlanadi, biroq u ertaroq, 35 yoshda yoki undan keyinroq ham bo‘lishi mumkin.

Tashxis qo‘yilishi uchun siz tekshiruvdan o‘tishingiz kerak. Keyin shifokor maxsus dori-darmonlarni yoki fizioterapiya kursini belgilaydi.

  1. Zarina:

    Bel og’rig’idan halos bo’lishda qo’l keladigan yaxshi tavsiyalar bor ekan, qolaversa bu kasallikni oldini qanday qilib olish haqidaham malumot topdim.

Fikringizni bildiring

Iltimos ushbu maqolaga doir fikr-mulohazangizni imkon qadar batafsilroq bayon eting.